Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piotrek_os
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 8162
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Zamieszczone przez factor
    ASO stwierdziło, że rozrząd do wymiany.
    a jak auto było jeszcze na gwarancji to nic nie stwierdzali? Czy nie było tego
    Zamieszczone przez factor
    łańcuch daje koncert przez 2,3 sekundy
    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

    Komentarz

    • mirek_p11
      RS
      • 2010
      • 6630
      • Volkswagen
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      Zamieszczone przez factor
      Przed zakupem byłem zapewniany, że silnik przeszedł modernizacje i problem z rozrządem już nie występuję
      Jak problem byłby rozwiązany to ten silnik występowałby zapewne w O3. Decyzja o zastosowaniu paska w nowym silniku 1.4 TSI oznacza, że VAG z problemem silników CAXA sobie nie poradził.

      Seat Leon ST FR by mirek_p11

      Fotki
      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
      Fotki

      Komentarz

      • factor
        Classic
        • 2013
        • 5

        Zamieszczone przez piotrek_os
        Zamieszczone przez factor
        ASO stwierdziło, że rozrząd do wymiany.
        a jak auto było jeszcze na gwarancji to nic nie stwierdzali? Czy nie było tego
        Zamieszczone przez factor
        łańcuch daje koncert przez 2,3 sekundy
        Jak samochód był na gwarancji to problem nie występował. Zaczęło się w styczniu 2014, gwarancję miałem do października 2013.

        [ Dodano: Wto 18 Mar, 14 17:19 ]
        Zamieszczone przez mirek_p11
        Jak problem byłby rozwiązany to ten silnik występowałby zapewne w O3. Decyzja o zastosowaniu paska w nowym silniku 1.4 TSI oznacza, że VAG z problemem silników CAXA sobie nie poradził.
        Samochód kupowałem w 2011 roku, nie było jeszcze O3 ani nowego silnika TSI, gdybym mógł przewidywać przyszłość ... , nie kupiłbym TSI 1,4 :-).
        Wahałem się na Focusem, ale mniejszy a silnik EcoBoost - też nie sprawdzony przez lata eksploatacji.

        Komentarz

        • krzysn
          Rider
          • 2007
          • 515

          factor, w którym serwisie robisz?

          Komentarz

          • factor
            Classic
            • 2013
            • 5

            Zamieszczone przez krzysn
            factor, w którym serwisie robisz?
            Żagiel.

            Już zrobione. Po odbiorze było ciekawie, przy zapalaniu pojawił się znajomy dźwięk, po przejechaniu 5 km, przy zatrzymywaniu na czerwonym świetle zgasł mi silnik.
            Na szczęście następnego dnia było już lepiej, silnik normalnie zapalił i nie gasł.
            Ogólnie ciszej silnik pracuje i poprawiła się "jakość" przyśpieszania, nie ma takich lekkich zrywów w górnych prędkościach obrotowych, które występowały wcześniej.
            To jeszcze krótki okres czasu i temperatury na zewnątrz są wyższe, zobaczę co będzie dalej.
            Za całość zapłaciłem 842 zł, robocizna 50% i części 15%. Nie wymieniano nastawnika, czyli najdroższej części.
            Łańcuch rozrządu 03C115561H 247,84 zł brutto
            Napinacz łańcucha 03C109507AH 151,28 zł brutto
            Prowadnica 03C109469K 32,64 zł brutto
            Prowadnica 03C109509P 51,65 zł brutto
            Filtr Oleju 48,78 zł brutto
            Olej dałem swój - Motul Specific 50400 50700

            Komentarz

            • LUKI
              RS
              • 2005
              • 5776

              Zamieszczone przez factor
              Nie wymieniano nastawnika, czyli najdroższej części.
              a jaki powód :?:

              no chyba, że masz już wersję poprawioną
              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

              Komentarz

              • Ceed1
                Rider
                • 2012
                • 461

                Silnik absolutnie nie może sam z siebie zgasnąć. To nie gaźnik. Coś jest popsute. Nawet jak tylko raz się to zdarzyło to i tak coś jest źle zrobione.

                Komentarz

                • LUKI
                  RS
                  • 2005
                  • 5776

                  Ceed1,

                  dobrze napisane!
                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                  Komentarz

                  • matompra
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 220

                    a ja już 20 tysięcy zrobiłem po wymianie wszystkiego i jest super
                    Witam, jeżdżę skodą octavią 2 FL Mint 1.4 tsi Antracyt, pozdrawiam
                    Była:
                    Jest:
                    1) Octavia 1,4 TSI

                    jak sobie kupię jeszcze więcej aut to będę miał jeszcze dłuższy podpis

                    Komentarz

                    • lend
                      Rider
                      • 2007
                      • 463

                      Jestem po wymianie kompletnego rozrządu.Mechanik jak zobaczył łańcuszek to się mocno zdziwił bo był po prostu luźny i mógł go normalnie nacisnąć palcem na rolkach.
                      Jak go zdjął i porównał do nowego to stwierdził , że rozciągnięty był o prawie całe"ogniwo".
                      Miałem wymienione piastę i łożysko czy jakoś tak bo strasznie głośno jeździł.

                      Mam teraz pytanie czy ten rozciągnięty łańcuszek miał wpływ na przyśpieszenie i dynamike jazdy?
                      Mam wrażenie , że jakby lepiej mój szkodnik przyśpieszał czy to tylko złudzenie??
                      MÓJ SZKODNIK

                      Komentarz

                      • LUKI
                        RS
                        • 2005
                        • 5776

                        Zamieszczone przez lend
                        Mam teraz pytanie czy ten rozciągnięty łańcuszek miał wpływ na przyśpieszenie i dynamike jazdy?
                        miał

                        Zamieszczone przez lend
                        Mam wrażenie , że jakby lepiej mój szkodnik przyśpieszał czy to tylko złudzenie??
                        masz dobre wrażenie
                        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                        Komentarz

                        • lend
                          Rider
                          • 2007
                          • 463

                          LUKI, no to teraz ciągnie o niebo lepiej , do tego nowa oliwa, piasta i jest cisza jak ta lala.
                          Koszt roboty rozrządu 520 zł.

                          LUKI dzięki za pomoc w częściach.
                          MÓJ SZKODNIK

                          Komentarz

                          • factor
                            Classic
                            • 2013
                            • 5

                            Zamieszczone przez LUKI
                            Zamieszczone przez factor
                            Nie wymieniano nastawnika, czyli najdroższej części.
                            a jaki powód :?:

                            no chyba, że masz już wersję poprawioną
                            Luki nie mam pojęcia dlaczego nie chcieli wymieniać nastawnika.
                            Sam się na tym nie znam, więc nie wiem czy powinni wszystko wymieniać.
                            Ogólnie uważam, że skoda ma kiepski serwis w porównaniu do innych marek.

                            Komentarz

                            • Chris_M
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 108
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              Witam po dłuższej nieobecności.

                              Zamieszczone przez sebastian1980
                              TSI

                              To dźwięk z mojego silnika.
                              Jak sądzicie panikować czy olać ?? Z tego co tutaj wyczytałem to jedni mówią, żeby panikować i jechać do serwisu a inni traktują to na zasadzie 3xT+M. Auto kupiłem w lutym 2012 (gwarancja na dniach się traci), niestety nie jestem w stanie powiedzieć jak zapalało od nowości, ponieważ nie zwracałem na to uwagi.
                              Niestety, ale uspokajając że TTTM, wprowadzono Cie w błąd!
                              To co umieściłeś na YT, jest tak charakterystyczne, że nie ma wątpliwości iż to jest właśnie głos silnika z rozciągniętym łańcuchem rozrządu.
                              W mojej Octavii efekt jeszcze nie występuje gdyż mam jeszcze niewielki przebieg, ale ten dźwięk znam z samochodu mojego syna, który dużo jeździ i już dwukrotnie robił rozrząd w swoim 1.4 TSI.
                              Co gorsza, wymiana nawet całego rozrządu nie usuwa problemu, który po kilkudziesięciu tysiącach km powraca ponownie.
                              A najbardziej wkurzający jest fakt, że gdy zgłasza się problem pierwszy raz, to zarówno ASO jak i SAP udają, że to jest jakiś dziwny i nietypowy objaw i że nigdy wcześniej nie słyszeli o jakichkolwiek problemach z łańcuchem rozrządu w silnikach TSI.
                              Pozdrowienia,
                              Krzysztof

                              Komentarz

                              • krzysn
                                Rider
                                • 2007
                                • 515

                                Chris_M, nieprawda, mój tak odpala od nowości. Rozciągnięty łańcuch daje dźwięki podobne do walenia młotkiem, poszukaj na YouTube.

                                Komentarz

                                • Chris_M
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 108
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  Zamieszczone przez krzysn
                                  Chris_M, nieprawda, mój tak odpala od nowości. Rozciągnięty łańcuch daje dźwięki podobne do walenia młotkiem, poszukaj na YouTube.
                                  Więc jak wytłumaczysz, że w mojej Octavii z silnikiem 1.4 TSI nie ma tego efektu?
                                  A na YT to filmiki z tym efektem oglądałem już w 2012, gdy problem po raz pierwszy wystąpił u mojego syna.
                                  Pozdrowienia,
                                  Krzysztof

                                  Komentarz

                                  • krzysn
                                    Rider
                                    • 2007
                                    • 515

                                    Mam proste wytłumaczenie, wszystko zależy od tego jak i gdzie filmujesz (np w garażu dźwięk roznosi się inaczej niż na świeżym powietrzu), czym to robisz, jaka jest temperatura zewnętrzna. Kiedy był wymieniany olej i jaki jest jego poziom itd.

                                    Wiek kierowcy również robi swoje ;-)

                                    Komentarz

                                    • Chris_M
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 108
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      Zamieszczone przez krzysn
                                      Mam proste wytłumaczenie, wszystko zależy od tego jak i gdzie filmujesz (np w garażu dźwięk roznosi się inaczej niż na świeżym powietrzu), czym to robisz, jaka jest temperatura zewnętrzna. Kiedy był wymieniany olej i jaki jest jego poziom itd.

                                      Wiek kierowcy również robi swoje ;-)
                                      Czy chcesz nas przekonać, że filmowanie w garażu lub wiek kierowcy powodują, że to charakterystyczne dla uszkodzenia turkotanie, podobne do dźwięku starego silnika diesla, słychać tylko na początku i ustępuje po kilku sekundach, tak jak jest to na filmie kolegi sebastian1980?
                                      Przeczytaj sobie ten komentarz na forum Golfa: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=349718
                                      Cytuję na wypadek gdyby zniknął, tak samo jak już zniknął filmik dołączony do tego komentarza:
                                      Mam pytanie czy może ktos miał podobny problem i co może być przyczyna takiej usterki. Golf V rok produkcji 2008. silnik 1.4 TSI 122KM.
                                      Po 2 latach eksploatacji tj. po okresie gwarancji czasem mam dziwne odgłosy po zapaleniu przez 2-3 sekundy, tak jakby wentylator chaczył o obudowę - turkot.
                                      Przeważnie po drugim odpaleniu, gdy silnik ostygnie po kilkugodzinnej przerwie. Nie występuje to zawsze.
                                      Przebieg samochodu to 30 000 Km
                                      Na filmie z forum Golfa był ten sam efekt jak na filmie kolegi sebastian1980 , w samochodzie syna też był ten sam efekt i większość ludzi opisujących swoje problemy z rozrządem w silnikach TSI też w ten sposób opisuje objawy uszkodzenia!
                                      Pozdrowienia,
                                      Krzysztof

                                      Komentarz

                                      • krzysn
                                        Rider
                                        • 2007
                                        • 515

                                        Sugerujesz, że kupiłem zepsute auto? Nie dam się wykręcić, za stary jestem.

                                        Wiadomo, tsi ma problem z rozrządem. Ale szukać dziury w całym nie ma sensu. Chwilowe terkotanie po nocy jest naturalne i moim zdaniem zdecydowanie różni się od dźwięku jaki wydaje stukający wentylator. Na Youtube widziałem kiedyś film z golfem, dźwięk jakby stukanie młotkiem w silnik. Zupełnie co innego.

                                        Komentarz

                                        • Chris_M
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 108
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          Zamieszczone przez krzysn
                                          Sugerujesz, że kupiłem zepsute auto? Nie dam się wykręcić, za stary jestem.
                                          Nie słyszałem Twojego silnika, więc nic nie sugeruję.
                                          Problemy z rozrządem prawdopodobnie powodowane są przez kilką przyczyn, w dodatku jeszcze nie do końca zidentyfikowanych przez VW, i objawiają się różnymi efektami, w zależności od tego, jaka przyczyna ten problem powoduje.
                                          Ja jestem w stanie rozpoznać tylko jeden z tych przypadków, a mianowicie taki, gdy po uruchomieniu silnik przez kilka sekund pracuje tak jak diesel, a potem się wycisza i pracuje normalnie.
                                          Właśnie dokładnie taki efekt występuje na filmiku przedstawionym przez kolegę sebastian1980 .
                                          Efekt ten nie występuje w nowych samochodach, ani w mojej Octavii.
                                          Przestał również występować w samochodzie mojego syna, po naprawie rozrządu.
                                          Jeśli u Ciebie też występuje taki efekt, to jest mi przykro, nic na to nie poradzę.

                                          Wiadomo, tsi ma problem z rozrządem. Ale szukać dziury w całym nie ma sensu. Chwilowe terkotanie po nocy jest naturalne
                                          To najwyraźniej moja Octavia jest "nienaturalna", bo w niej po nocy jeszcze nie ma tego terkotania, chociaż psychicznie już z wolna szykuję się na jego pojawienie.

                                          i moim zdaniem zdecydowanie różni się od dźwięku jaki wydaje stukający wentylator.
                                          To już jest sprawa wyobraźni autora postu, jak ten hałas określi.
                                          On go w opisie określił jako dźwięk wydawany przez stukający wentylator, natomiast na umieszczonym przez niego filmie było słychać dźwięk przypominający diesla, taki sam jak u sebastian1980 .

                                          Na Youtube widziałem kiedyś film z golfem, dźwięk jakby stukanie młotkiem w silnik. Zupełnie co innego.
                                          Ale ja ten dźwięk znam nie tylko z YT, ale także z autopsji, z samochodu mojego syna.
                                          Czy to co słyszałeś na YT, to było stukanie przez cały czas, czy tylko przez kilka sekund po uruchomieniu silnika?
                                          Czy ten Golf na pewno był z silnikiem TSI 1.4?
                                          Pozdrowienia,
                                          Krzysztof

                                          Komentarz

                                          • kowal 2002
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 5161

                                            Czy naprawdę co chwila trzeba w tym temacie interweniować???

                                            Problem z rozrządem w 1,4 TSI jest oczywisty i tak jak napisał Chris_M, nawet VW nie ma na niego opracowanego dobrego rozwiązania. Prędzej czy później problem się pojawi i kropka. Kiedy - to już zależy od wielu czynników, ale nie mówimy tu o 150-200 tyś km ( co było by do przełknięcia ) tylko o kilkudziesięciu ( 30-50 tyś km ) co jest ewidentną wadą silnika. VW doskonale o tym wie, ale stwierdziło, że zamiast odratowywać CAX-y po prostu podmieni go na inny silnik w nowym modelu...

                                            Nie róbmy tu jakiś bezsensownych przepychanek; każdy ma swój rozum i sam decyduje czy robić to czy jeździć dalej. Nie przekonujmy się na wzajem, że "Białe jest białe a czarne jest czarne " bo nic to ne wnosi do tematu...
                                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                            Komentarz

                                            • uli07
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 391
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              Czy taki odglos pracy moze takze dotyczyc 1.2 TSI? Znam jednego Golfa 6, ktory odpala rano wlasnie z takim 2-3 sekundowym jazgotem i potem szybko sie wycisza. Ma przejechane okolo 13 tys. km.
                                              Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                              Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                              Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                              Komentarz

                                              • Chris_M
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 108
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                Zamieszczone przez uli07
                                                Czy taki odglos pracy moze takze dotyczyc 1.2 TSI?
                                                Prawdopodobnie tak, bo problem dotyczy całej rodziny TSI.
                                                Pozdrowienia,
                                                Krzysztof

                                                Komentarz

                                                • rodro
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 238
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  Może Koledzy ocenią, jak pracuje silnik uruchomiony po godzinnym postoju http://m.youtube.com/results?q=1.4+t...B%2Fyoutube%5D
                                                  Czytanie tego wątku powoduje, że z obawą patrzę na silnik w swojej octavii. Spróbuję jeszcze nagrać uruchamianie zimnego silnika, po kilkudniowym postoju. Przebieg mojego auta, to niespełna 27 kkm.

                                                  [ Dodano: Czw 03 Kwi, 14 17:05 ]
                                                  Zamieszczone przez Mihau
                                                  Zamieszczone przez mirek_p11
                                                  Wczoraj na stronce drive2.ru znalazłem informację o sprawdzeniu łańcucha czy się nie wydłużył za pomocą programu VCDS

                                                  Kontrolę przeprowadzamy podczas pierwszego uruchomienia silnika po nocy ( jak jest zimny )

                                                  Podpinamy wtyczkę ---> przejdź do bloku - 1 (silnik) ---> grupa mierzona ---> 93 grupa ---> Pozycja Faza


                                                  0 - 2 stopni - wartości typowe dla nowych aut lub dla nowego łańcucha, 2 - 4 stopni - zalecana wymiana łańcucha ( można usłyszeć wyraźny metaliczny dźwięk dzwonienia z lewej strony silnika) 4 - 6 stopni - Pilna wymiana.

                                                  Ponoć zalecana wymiana to 90000 km.
                                                  W sumie jak łańcuch do wymiany to cały czas powinien pokazywać te 4-6 stopni. Też wpadnę w poniedziałek i zobaczę co tam w rozrządzie piszczy. W sumie nic podejrzanego nie słychać i oby tak pozostało. :P
                                                  Czy ktoś sprawdzał tą metodą 1.4 tsi?

                                                  Komentarz

                                                  • Chris_M
                                                    Ambiente
                                                    • 2010
                                                    • 108
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    Zamieszczone przez rodro
                                                    Może Koledzy ocenią, jak pracuje silnik uruchomiony po godzinnym postoju http://m.youtube.com/results?q=1.4+t...B%2Fyoutube%5D
                                                    Nie chciałbym się tu kreować na jakiegoś fachowca od rozrządów, ale ja tu jak na razie nic niepokojącego nie słyszę.
                                                    Zastrzegam się jednakże, że to charakterystyczne terkotanie występuje najczęściej chłodnym rankiem, po całonocnym postoju, a czas trwania tego terkotania wraz z przebiegiem stopniowo się wydłuża i jest ono coraz łatwiejsze do usłyszenia.
                                                    Więc dopóki tego terkotania nie słyszysz, to nie myśl o nim i ciesz się swoim samochodem

                                                    Zamieszczone przez Mihau
                                                    Zamieszczone przez mirek_p11
                                                    Wczoraj na stronce drive2.ru znalazłem informację o sprawdzeniu łańcucha czy się nie wydłużył za pomocą programu VCDS

                                                    Kontrolę przeprowadzamy podczas pierwszego uruchomienia silnika po nocy ( jak jest zimny )

                                                    Podpinamy wtyczkę ---> przejdź do bloku - 1 (silnik) ---> grupa mierzona ---> 93 grupa ---> Pozycja Faza


                                                    0 - 2 stopni - wartości typowe dla nowych aut lub dla nowego łańcucha, 2 - 4 stopni - zalecana wymiana łańcucha ( można usłyszeć wyraźny metaliczny dźwięk dzwonienia z lewej strony silnika) 4 - 6 stopni - Pilna wymiana.

                                                    Ponoć zalecana wymiana to 90000 km.
                                                    W sumie jak łańcuch do wymiany to cały czas powinien pokazywać te 4-6 stopni. Też wpadnę w poniedziałek i zobaczę co tam w rozrządzie piszczy. W sumie nic podejrzanego nie słychać i oby tak pozostało. :P
                                                    Czy ktoś sprawdzał tą metodą 1.4 tsi?
                                                    Dobrze by było rozpracować ten temat, nie musielibyśmy się wówczas przy ocenie stanu rozrządu opierać na zawodnym i subiektywnym zmyśle słuchu.
                                                    Pozdrowienia,
                                                    Krzysztof

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...